T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SULTANGAZİ - Sultangazi Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Projelerimiz

2023-2024 YILINDA OKULDA YÜRÜTÜLEN PROJE VE EĞİTİM MODELLERİ

HAREZMİ EĞİTİM MODELİ

Harezmi eğitim modeli programı okulumuzda ilk defa bu yıl uygulanmaya başlanmıştır.

Eğitim Modeli Adı Harezmi Eğitim Modeli
Uygulama Yapan Öğretmenler Mehmet ÇAKIR, Nurullah İPEK, Rezzan AKPINAR
Eğitim Modeli Süresi 20.11.2023 ~31.05.2024 (25 Hafta)
Öğrenci Sayısı 12
Eğitim Modeli Bilgileri

Harezmi Eğitim Modeli, teknolojiyi tüketen olmaktan çıkıp, üreten ve şekil veren bir neslin yetişmesini hedefliyor. Bu kapsamda ise, bilgi temelli düşünme biçimini öğrenilirken, disiplinler arası iletişime önem veriliyor ve birden fazla disiplinden yararlanılarak bilgi üretme, yorumlama ve sorunları tanımlama becerilerinin geliştirilmesi sağlanıyor.

Harezmi Eğitim Modeli: Disiplinler arası düşünme, birlikte tasarlama, öğrenme, inşa etme ve üretmedir. Bu sürecin pratiğe yansıyan tarafı ise, farklı branşlara sahip öğretmenlerin farklı dal ve alanlardan seçilmiş öğrenci gruplarının bir araya getirilmesiyle oluşturulan ders süreçlerine katılımı şeklinde oluyor. Bilgi temelli düşünme ve farkındalık becerilerinin artırılmasına yönelik çalışmalarla öncelikle bir sorun etraflıca düşünülüyor. Biz buna Hayatın İçinden Sorun (HİS) diyoruz. Bu aşamada, farklı disiplinlerden de faydalanılıyor. Ardından ise, toplanan veriler yorumlanıp, belirlenen sorunun çözümüne dair öneriler saptanıyor. Son olarak ise, algoritma ile makine ve teknoloji temelinde yapıcı çözümler (Robotik veya Yazılımsal içerikler üreterek(Mobil Uygulama vs.) somut çözümler) getiriliyor.

Deneyerek öğrenme modeli de denilebilir.

Harezmi Eğitim Modeli, klasik eğitim modelinden çok daha farklı ve renkli bir eğitimi ifade ediyor. Bu eğitim sayesinde öğrenilen bilgilerin pratikte kullanılması, bilgi edinme sürecinde birden fazla disiplinden yararlanma, takım halinde hareket etme, düşünme ve yaşama ile yeni bilgiler öğrenme süreçleri yaşanıyor. Buradan hedeflenen şey, 21.yy becerileri ile donanmış kişilerin yetiştirilmesi. Takım çalışmasına yatkın, ayrıca yaratıcı düşünebilen, liderlik ve sorumluluk alabilen, bilgi tabanlı düşünerek hareket eden bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

 

 

Proje Adı İyilik Sensin
Yürütücü Selda KILIÇ
Proje Süresi Tüm Yıl
Öğrenci Sayısı -
Proje Bilgileri Maddi olarak dezavantajlı öğrencilere maddi yardım ve kıyafet yardımız yapılmaktadır. Bütçe okuldaki gönüllü öğretmenlerin bağışlarından oluşmuştur . Her ay 15 öğrenciye aylık 400₺ burs verilmektedir . Projenin amacı dezavantajlı öğrencilerin bu durumunu bir nebze de olsa ortadan kaldırmak.

Proje Adı İstanbul Öğrenci Meclisleri Projesi
Yürütücü Kübra ERASLAN
Proje Süresi 1.11.2023 ~~14.06.2024
Öğrenci Sayısı 8
Proje Bilgileri Proje İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda eğitim gören öğrencilerin sosyal ve kültürel yönlerinin geliştirilmesi amacıyla oluşturulmuştur. Öğrencilerin karar alma süreçlerine katılımı, öğrenci, öğretmen, yönetici, veli,STK,yerel yönetimlerle kurumsal işbirliğinin geliştirilmesi yönlü çalışmalar yapılır. Projenin amaçları arasında öğrencilerin okula aidiyet duygusunun artırılması, öğrencilerin karar verme, sorumluluk, yönetim, iş birliği içerisinde çalışma becerilerinin geliştirilmesi ve kişiliklerinin her yönüyle gelişimini sağlamak yer almaktadır.

Proje Adı Veli Akademileri Projesi
Yürütücü Aşkın Yükselen
Proje Süresi 20.09.2023 ~ 16.05.2024
Öğrenci Sayısı 15
Proje Bilgileri “Bilinçli anne-baba, huzurlu aile, mutlu çocuk, güvenli toplum, güçlü Türkiye” ilkesi ve “Biz büyük bir aileyiz.” sloganıyla hayata geçirilen Veli Akademileri eğitimleri; okul-veli arasında iletişim ve iş birliğini güçlendirmek, çocuğun eğitim ve gelişim süreçleriyle ilgili olarak velileri bilgilendirmek, sorumluluğunun bilincinde bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamak amacıyla İstanbul’daki resmi okullarda (anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise, özel eğitim uygulama okulu) öğrenim gören öğrencilerin velilerine yönelik hazırlanıp uygulanan okul merkezli veli eğitim projesidir.

Proje Adı Dilimizin Zenginlikleri
Yürütücü Merve YILMAZ
Proje Süresi 1.11.2023 ~ 14.06.2024
Öğrenci Sayısı 5
Proje Bilgileri Okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir.

Proje Adı Anadolu Mektebi
Yürütücü Suzan HAMURCU
Proje Süresi 25.12.2023 ~ 30.06.2024
Öğrenci Sayısı 20
Proje Bilgileri Anadolu Mektebi yazar okumaları; düşünce, sanat ve kültür hayatı- mızda büyük etkileri ve katkıları olan yazarlarımızın bütün eserleri- nin ve hakkında yazılanların okunması, değerlendirilmesi, yorum- lanması temeline dayalı bir faaliyet yürütmeyi hedefler. Böylece okuma sürecinde ortaya çıkan birikimlerin yazı ve konuşma ile ifade edilmesi, panel ve açık oturumlarla topluma aktarılması yöntemini benimseyen Anadolu Mektebi, nihayet elde edilen birikim ve tecrübe ile okuyucuların; düşünce, kültür ve sanat yolculuklarına kendi baş- larına devam edebilecekleri derinlikli bir bilinç ve evrensel bir ufuk kazanmasını hedeflemektedir.

Proje Adı Ayın Öğrencisici, Ayın Sınıfı
Yürütücü Selda KILIÇ
Proje Süresi Tüm Yıl
Öğrenci Sayısı Tüm Öğrenciler
Proje Bilgileri Öğrencilerin başarılı, ahlaklı, terbiyeli ve saygılı olmanın teşvik edici davranışlar olduğunun önemini kavratmak, öğrencilerdeki okula uyum sürecini etkinleştirmek ve okulda örnek davranışlar sergileyen öğrenci sayısını arttırmayı hedefleyen projede her ay en başarılı sınıf ve en başarılı öğrenci seçilmektedir.

TÜBİTAK 4006 Projeleri

TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı kapsamında 13 proje yürütülmektedir.

Proje Adı STEM Akıllı Ev Otomasyonu
Yürütücü Serdar DEMİR
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Bir evde elektrikle çalışan cihazları; evin sıcaklık, nem ve sıcaklık gibi parametrelerini internet üzerinden uzaktan gözlemleme, denetleme ve yönetme amacıyla kullanılacak akıllı ev otomasyonunu tasarlamayı amaçlıyoruz.

PROJE YÖNTEMİ: Projenin donanım tarafı için bir Ardunio Geliştirme kartı, haberleşme için WİFİ modül, sensör verilerini merkezi birime ve merkezi birimden gelen komutları aktüatörlere aktaran kablosuz iletişim modülleri, durum gözlemi ve veriler için nem, hareket, sıcaklık, sensörleri ve servo motorlar kullanılacaktır. Projenin yazılım tarafıysa mobil telefonda çalışacak bir uygulama ve ardunio cihazı üzerinde koşturulan bir programdan oluşacaktır. Mobil uygulama gözlem menüsünde sensörden gelen veriler gözlemlenebilecektir. Mobil uygulamanın kontrol menüsünden ise evdeki cihazları açma, kapatma komutları olacaktır. Bu komutlar verilince Sabit IP'ye sahip evdeki Ardunio cihazla iletişim kurulacak ve komutlar gönderilecektir. Evdeki Ardunio cihaz ise kendisiyle iletişim kuran mobil uygulamanın talep ettiği bilgileri uygulamaya sunacak ve mobil uygulamadan gelen komutları çalıştırarak evdeki cihazları kontrol edecektir.

BEKLENEN SONUC: Evdeki cihazların kontrolü ev sakinlerinin rahatını arttıracaktır. Uzaktan evini gözlemleyebilecek, elektrik cihazlarını kontrol edebilecektir. Ardunio üzerinde çalışan yazılım hareket sensörü ile izleme yapacağından odada kimse yoksa bunu tespit ederek aydınlatma enerjisini otomatik keserek enerji tasarrufu sağlayacaktır. Ev sahibi evden çıktıktan sonra mobil uygulama üzerinden alarm modunu aktif ettiyse eve birisi girerse hareket sensörü algıladığı hareketi merkezi birime aktaracak ve alarm çalarak ev güvenliği sağlayacaktır. Projede tüm cihazların bir merkezden kontrol edilmesiyle iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanın yanı sıra öğrenciler sensörler, Ardunio mikrodenetleyicisi, kablosuz iletişim, ve mobil uygulama geliştirme gibi farklı teknolojileri bir arada öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlanacaktır.

Proje Adı Mikroskobik Canlılar Dünyası Belgeseli
Yürütücü Volkan KALENDER
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Bir protozoa kültürü hazırlanarak, bu canlıları mikroskopta görüntüleme, mikroskobik canlılara dikkat çekme, tanıtma ve sınıflandırma işlemleri yapılacak ve elde edilen görüntüler kullanılarak mikro klip ve belgesel hazırlanacaktır. Böylece, mikro alemle ilgili daha fazla bilgi edinilerek, bu canlıların yaşamlarını ve önemlerini anlamak için farkındalık yaratılması hedeflenmektedir.

PROJE YÖNTEMİ: "Protistalar, bir hücreden oluşan canlılar olup, sadece mikroskop ile görülebilirler. Bu proje, protistaların yaşam alanlarına göre farklı ortamlarda bulunduklarını, örneğin su birikintilerinde, nemli topraklarda ve hayvanların vücut sıvılarında yaşayabileceklerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Protista kültürü hazırlamak için, öncelikle bir miktar göl ya da akvaryum suyu alınır ve içerisine kurumuş yaprak, pirinç taneleri, saman veya muz kabukları gibi malzemeler eklenir. Daha sonra bu karışım, bir bezle kapatılarak 1-2 hafta bekletilir ve protistaların üremesi için uygun ortam oluşturulur. Kültürün uygun bir sıcaklıkta, yani 18-21°C aralığında saklanması gerekmektedir. Sonrasında, kültürden alınan su damlacıkları mikroskop altında incelenir ve tek hücreli canlıların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi yapılır. Mikroskoptan elde edilen görüntülerin video kaydı yapılması için basit bir aparat tasarlanacak ve cep telefonu kullanılacaktır. Böylece elde edilen görüntülerle mikro belgeseller hazırlanacak ve bu belgeseller uygun müzikler veya konuşmalar ile desteklenecektir."

BEKLENEN SONUC: Bu proje, mikro alemdeki canlıların keşfini ve tanıtımını hedefleyerek, insanların bu canlıların dünyasını keşfetmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Bu sayede insanlar, daha önce göremedikleri mikroskobik canlılar hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu canlıların yaşam şekilleri hakkında daha fazla bilgi edinebilecekler. Ayrıca, proje kapsamında hazırlanacak olan mikro belgeseller ve klipler, öğrencilerin eğitiminde kullanılabilecek kaynaklar olarak kullanılabilecek. Bu belgeseller, tek hücreli canlıların yaşam tarzlarını ve doğalarını tanıtmak için kullanılabilir ve bu sayede öğrencilerin bilgi düzeyleri artacaktır. Projenin bir diğer önemli hedefi, hijyen kurallarına uymanın önemini vurgulamaktır. Bir damla su içindeki çok sayıda mikroorganizma, insanların sağlığı için ciddi bir tehdit oluşturabilir. Bu nedenle, proje kapsamında, öğrencilere sağlıklı yaşam tarzı ve temizliğin önemi hakkında bilgi verilecek ve bu konuda bilinçlendirme çalışmaları yapılacaktır.

Proje Adı Kartlı Kapı Geçiş Sistemi
Yürütücü İpek DOĞAN
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Kartlı kapı geçiş sistemi kullanıcı ihtiyaçlarına göre özelleştirebilir sistem çözümleri sunmaktadır. Projenin amacı manyetik kartlarla sisteme giriş yapılmasını kontrol etmektir. Giriş ve çıkışların gerçekleştirildiği ortamlara sadece izin verilen kişilerin girmesini sağlayarak bu giriş ve çıkışların kontrolünün sağlanması , güvenliğinin sağlanması veya kayıt altına alınması istenilen durumlar için kullanılabilmektedir.

PROJE YÖNTEMİ: Projemizde, RFID okuyucuya okutulmak üzere elektromanyetik bir kart belirledik ve bu kart, master kart olarak kullanılacak. Bu kart okutulduğunda, yeni kartların tanıtılması mümkün hale gelecek ve her tanıtılan kart, akıllı anahtar kart özelliğine sahip olacak. Bu özellik sayesinde, güvenli geçiş noktalarındaki kapıları açabilecekler. Akıllı anahtar kartlar tanıtıldıktan sonra, master kart kullanılarak sistemden çıkış yapılacak. Böylece, yalnızca tanıtılan kartların akıllı anahtar özelliğine sahip olduğu bir sistem oluşturulacak. Daha önce tanıtılmayan kartlar ise akıllı anahtar özelliğine sahip olmayacakları için giriş-çıkış yapamayacaklar. İzinsiz geçiş istekleri kırmızı bir LED kullanılarak reddedilecek. Projenin tasarımı ve kodlanması, açık kaynak yazılımlı ve donanımlı bir geliştirme kartı olan Arduino kullanılarak yapılacak. Projede kullanılacak donanımsal malzemeler arasında Arduino uno R3, RFID-RC522, Board, Jumper ve LED yer almaktadır.

BEKLENEN SONUC: Projemiz, güvenlik ve kontrollü giriş-çıkışların önem kazandığı günümüzde, kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik bir çözüm sunmaktadır. Kamu ve özel sektörde güvenliği sağlamak için birçok çözüm bulunmaktadır. Projemiz, bu ihtiyaçlar ve benzeri durumlarda sorunlara çözüm olarak kullanılabilir. Güncellemeler yapılarak, projemiz giriş-çıkış kontrolü gerektiren ortamlarda sadece izin verilen kişilerin girmesine izin verecek bir sistem geliştirilecektir.

Proje Adı Görme Engelliler İçin Çift Tarafli Giyilebilir Elbise (Akilli Elbise)
Yürütücü Saliha ERCAN
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Yarı görme engelli bireylerin, engelinin yarattığı zorlukları aşabilmek için özel tasarımlara ihtiyaçları vardır. Bu ihtiyaca yönelik olarak, proje ekibimiz, çift taraflı elbise tasarımı ile görme engelli bireylerin hayatını kolaylaştırmayı hedeflemektedir.

PROJE YÖNTEMİ: İlk olarak, çift taraflı bir elbisenin nasıl oluşturulabileceği hakkında kumaş ve malzeme seçimi ve model araştırması yapılarak tasarım süreci başlatılır. Bu aşama, farklı kumaşların özellikleri, farklı tasarım modelleri ve kesim teknikleri hakkında bilgi sahibi olmayı ve bu bilgileri tasarım sürecinde kullanmayı gerektirir. Malzemelerin temin edilmesi sonrasında elbisenin cebine monte edilecek sensör ve aydınlatmanın nasıl olması gerektiği konusunda tartışma yapılacaktır. Bu aşamada, kullanılacak pillerin gücü, led ışıkların aydınlatma şiddeti, sesli sensörün hassasiyeti gibi faktörler dikkate alınarak en uygun seçenekler belirlenir. Tasarımda kullanılan malzemelerin, elbisenin işlevselliği ve kullanım kolaylığı açısından da uygun olması önemlidir. Elbisenin kalıbı çıkarıldıktan ve dikildikten sonra, aydınlatma ve sensör için kullanılacak malzemeler cırt-bantla açılıp kapanabilen aplike ceplere yerleştirilir. Bu sayede, malzemelerin çıkarılıp takılması kolaylaştırılır ve kullanıcıya daha pratik bir kullanım sunulur.

BEKLENEN SONUC: Çok amaçlı, çift taraflı giyilebilen elbiseyle kişinin kıyafetinin yüzü- tersini karıştırmadan her iki tarafının da kullanılabilir olması rahatlığı ve elbiseye monte edilen ışıkla, karanlıkta yolunun aydınlatılması ayrıca sokakta yürürken baston kullanmadan da önüne herhangi bir engel çıktığında ( 1 metre mesafeye kadar engeli algılayan) sesli mesafe sensörüyle bireyin uyarılmasıyla kişi yönünü değiştirerek olası kazalar da önlenmiş olacaktır. Ayrıca görme engellilere yönelik 1 metreden fazla olan engelleri algılayabilen daha küçük boyutlu, kullanışlı ultrasonik sensörler de kullanılarak daha fazla akıllı giysiler üretilebilir.

Proje Adı Colleague Chat
Yürütücü Fatma Azizoğlu
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Projede okulun tüm bireylerinin bir araya gelerek ortak bir amaç dogrultusunda çalısabildigi ve etkinlikleri paylasabildigi bir uygulama tasarlanacaktır. Uygulama sayesinde, organizasyondaki herkes arasında bilgi paylasımı ve alımı yapılabilir. Böylelikle kurum içinde kurulan bir iliski düzeniyle organizasyonun verimliligini artırmak ve hedef kitle tarafından tercih edilmesi hedeflenmektedir.

PROJE YÖNTEMI: Projenin gelistirilmesi için Android Studio programı kullanılacaktır. Uygulama Android tabanlı telefonlarda çalısacak sekilde tasarlanacaktır. Proje tasarımı, hazır sablonlar içeren palette paneli ve XML kodları kullanılarak gerçeklestirilecektir. Yazılım kısmı Java dili ile yazılacak ve veriler Firebase kütüphanesi kullanılarak veritabanına islenecektir. Uygulamanın kayıt ol ekranında checkbox kullanılacak ve seçenekler arasında idare, ögretmen ve ögrenci gibi seçenekler yer alacaktır. Uygulamanın sohbet ekranında Listview kullanılarak, programa kayıtlı kisiler birbirleriyle iletisime geçebileceklerdir.

BEKLENEN SONUC: Bu uygulama, okul çalısanlarının birbirleriyle daha iyi tanısmasına ve yönetimle iletisim kurmasına olanak saglayacak. Ayrıca, okul içinde dolasan söylentileri ve belirsizligi azaltmak için bilgi dolasımını artıracak. Yeni mevzuatlar hakkında bilgilendirme yaparak hataların önüne geçecek ve "Biz" sadakatini artırarak çalısanlar ve yöneticiler arasında karsılıklı iletisimi tesvik edecek. Bu sayede okulun verimliligi ve etkinligi artacak, çalısanlar daha memnun olacak ve isbirligi artacaktır.

Proje Adı Ses Kontrollü Otomobil
Yürütücü Mehmet ÇAKIR
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Kullanıcılara bir arabanın hareketlerini kontrol etmek için fiziksel bir kontrol cihazına ihtiyaç duymadan, sadece bir mobil cihazın mikrofonunu kullanarak ses komutları vererek arabanın kontrolünü saglamasına olanak tanımaktır.

PROJE YÖNTEMI: Arabanın kontrolü için mikro denetleyici ve diger birimlere sahip Ardunio kartı seçilir. Ardunio kart ile mobil cihaz arasında Bluetooth teknolojisi üzerinden iletisim kurulur. Ardunio üzerinde kosturulacak program mobil cihazdan gelen ses komutlarını isleyerek model arabanın hareketlerini kontrol eder. Programlama için Ardunio'nun Entegre Gelistirme Ortamı kullanılacaktır. Kodlama bittikten sonra arabanın tekerleri ve mekanik parçalarının montajı ve araç üzerinde bulunan Ardunio kart ile baglantısı yapılır. Mekanik donanım ile yazılım test edilerek aracın ses komutları ile çalısması saglanır.

BEKLENEN SONUC: Mobil cihazla ses kontrollü araba projesi, birçok farklı fayda sunar. Ögrenciler, özellikle ses tanıma teknolojisi ve mikrodenetleyici programlama becerileri ile ilgileniyorsa, bu proje egitici bir araç olabilir. Ayrıca, çocuklar için oyuncak arabaların kontrolü veya yarıs oyunları gibi eglenceli aktiviteler saglayan birçok farklı oyun amaçlı uygulamalarda kullanılabilir. Robotik uygulamalar için de kullanılabilen bu proje, kullanıcıların arabalarını kontrol etmek için fiziksel bir kontrol cihazına ihtiyaç duymadan sadece bir mobil cihazın mikrofonunu kullanarak ses komutları vererek arabanın kontrolünü saglamasına olanak tanır. Bu da kullanımı kolaylastırır ve kullanıcılara daha fazla özgürlük ve kolaylık saglar. Ses kontrollü araba, farklı yüzeylerde, engellerde ve zorlu kosullarda kontrol etmeyi mümkün kılar ve bu sırada kullanıcılara eglence ve rekabet imkanı saglar. Projede kullanılan teknolojiler, yenilikçi ve yaratıcı uygulamaların gelistirilmesine olanak tanır ve kullanıcılar, farklı senaryolarda arabalarını kontrol etmek için farklı ses komutları gelistirerek projeyi daha da gelistirebilirler

Proje Adı Learn English With More Practice
Yürütücü Hatice TANRIVERDİ
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 4
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Proje, ögrencilerin ögrenme stillerini ve zeka alanlarını dikkate alarak, okul müfredatına uygun aktiviteler gelistirmeyi hedeflemektedir. Ögrencilerin bireysel farklılıklarını ve güçlü yönlerini dikkate alan bu proje, Ingilizce ögrenimi için daha verimli ve etkili bir ögrenme ortamı saglamayı amaçlamaktadır.

PROJE YÖNTEMI: Uygulamada, her bir ünite için belirlenmis kazanımların ögrenilmesi amacıyla uzamsal, sözel, mantıksalmatematiksel, kinestetik, müziksel, içsel, sosyal ve dogal zeka alanlarına hitap eden aktiviteler hazırlanmıstır. Bu aktiviteler kolaydan zora dogru sıralanarak ögrenen bireylerde "Ingilizce çok zor, ben anlamıyorum, yapamıyorum" gibi önyargıların yıkılması ve motivasyonun artması hedeflenir. Bu sekilde, ögrencilerin Ingilizce ögrenme sürecinde daha istekli ve hevesli olmaları saglanır. Ögrencilerin zeka alanlarına göre aktiviteler belirlenir. Örnegin, uzamsal zekası baskın olan bir ögrenciye, bu alanda ilerleyebilecegi aktiviteler sunulur. Aynı sekilde, dinleyerek ögrenmeyi tercih eden bir ögrenciye dinleme metinleri veya sarkılarla konular pekistirilir. Bireylerin aynılasması yerine, farklılıklarının öne çıkarılması amaçlanır. Böylece ögrenciler, kendi zeka alanlarına ve ögrenme stillerine uygun aktivitelerle karsılasır ve ögrenmeye olan ilgileri ve motivasyonları artar. Ögrenciler, belirli bir puan sınırını geçtiklerinde bir sonraki aktivite veya üniteye geçebilirler. Geçemedikleri takdirde, aynı aktiviteyi basarı saglayana kadar tekrar ederler. Bu süreçte, ders ögretmeni ögrenci performanslarını takip ederek ögrencilerin gelisimini izler ve gerektiginde destek saglar.

BEKLENEN SONUC: Bu uygulama ile dil ögrenmenin sıkıcılıgına odaklanmıs ögrenciler, kendi ögrenme stillerine uygun aktivitelerle karsılasarak motivasyonlarını arttırabilirler. Bu sayede, ögrenme süreci daha keyifli hale gelir ve ögrenilen bilgi daha kalıcı olur. Ayrıca, ögrencilerin bireysel farklılıkları göz önünde bulunduruldugu için her ögrenci kendi ögrenme stilini kesfeder ve bu sayede ögrenme sürecinde daha basarılı olabilir. Böylece, ögrencilerin özgüvenleri artar ve kendilerine güvenerek daha fazla dil ögrenme fırsatı bulurlar. Aynı zamanda, uygulama ile ögrenciler arasında bir rekabet ortamı yaratılması, ögrencilerin birbirleriyle etkilesimini artırabilir ve ögrenme sürecinde birbirlerine yardımcı olmalarını saglayabilir. Bu sayede, ögrencilerin sosyal becerileri de gelisebilir. Sonuç olarak, bu uygulama ögrencilerin dil ögrenme sürecinde daha basarılı olmalarını ve farklı ögrenme stillerine uygun olarak ögrenmelerini saglayarak, bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak egitim veren bir yaklasım sunar.

Proje Adı MEB (Türk Dili Ve Edebiyatı) Kitaplarının ve EBA Dökümanlarının TYT ve AYT Sınavlarındaki Yeterliligini Arastırıyoruz
Yürütücü Mukaddes KALENDER
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Projenin amacı, bir ögrencinin sadece Milli Egitim Bakanlıgı tarafından ücretsiz olarak dagıtılan ders kitaplarına çalısarak, Türkçe ve Edebiyat alanlarındaki üniversite sınavı sorularını çözebilecek yetenegini arastırmaktır. Baska bir deyisle, ek yardımcı kaynaklar kullanmadan, sadece devlet tarafından saglanan kaynaklarla ögrencilerin sınavda basarılı olup olamayacagı incelenecektir.

PROJE YÖNTEMI: Bu projenin yöntemi, Türkiye'deki ögrencilerin üniversite sınavlarında basarılı olmak için dershanelere ve yardımcı kaynaklara basvurma oranlarını arastırmakla baslar. Yapılan arastırmalar sonucunda, 12. sınıf ögrencilerinin dershanelere gitmeye egilimi tespit edilecektir. Ayrıca, Milli Egitim Bakanlıgı (MEB) tarafından saglanan ders kitaplarının ve yardımcı kaynakların pazar payları belirlenecektir. Bu bilgiler ısıgında, Türkçe ve Edebiyat alanlarında üniversite sınavlarında çıkan soruların konu bilgileri MEB ders kitaplarında arastırılarak, kitapların bu soruları çözmekte yeterli olup olmadıgı incelenecektir. Bu amaçla, 9, 10, 11 ve 12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitapları ve EBA testleri kullanılacak ve yıl yıl açıklanan AYT ve TYT (Türkçe ve Edebiyat) soruları, tek tek MEB kitapları içinde arastırılacak ve asama asama tespit edilerek raporlastırılacaktır. Bu yöntem, MEB kitaplarının üniversite sınavlarında yeterliligini degerlendirmek için kullanılacak bir arastırma yöntemidir.

BEKLENEN SONUC: Projedeki amacımız, Milli Egitim Bakanlıgı tarafından hazırlanan ve ücretsiz olarak dagıtılan ders kitaplarının, üniversite sınavındaki soruların çözümünde yeterli olabilecegini göstermek istiyoruz. Ögrencilerin, üniversite sınavına hazırlanırken, piyasada satılan yardımcı kaynakları tercih etmelerinin nedenleri arasında, ders kitaplarının yetersiz oldugu düsüncesi yer almaktadır. Ancak, MEB tarafından hazırlanan ders kitaplarının üniversite sınavındaki soruların çözümünde yeterli olabilecegine inanıyoruz. Bu nedenle, ögrencilerin maddi külfetlerden kaçınmasını saglayacak ve ücretsiz olarak temin edilebilen bu kaynakları daha fazla kullanmalarını özendirecek bir arastırma projesi gelistirdik. Projemizin varsayımı, ögrencilerin MEB tarafından hazırlanan ders kitaplarına ve EBA kaynaklarına çalısarak, üniversite sınavındaki soruları çözebilecekleri yönündedir. Bu sayede ögrencilerin dershanelere ve ücretli yardımcı kaynaklara olan ihtiyaçlarının azalacagını düsünüyoruz. Bu varsayımı test etmek için, AYT ve TYT sınavlarında çıkan Türkçe ve Edebiyat sorularının konu bilgileri MEB ders kitaplarında arastırılacak ve kitapların soruları çözmedeki yeterliligi raporlastırılacaktır.

Proje Adı Panama Kanalı
Yürütücü Kerim SELAMET
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Bileşik kaplarda su yüksekliğinin eşitlenmesi prensibini, günlük hayatta bir örnek olan Panama Kanalı üzerinden uygulamalı olarak göstermek ve öğrencilerin araştırma yapma, soru sorma, merak etme ve okuma isteği uyandırmak.

PROJE YÖNTEMİ: Üç farklı kabı farklı yüksekliklerde bir araya getirip kapları alt kısımlarından musluk ve hortum yardımıyla bir birlerine bağlayarak istenilen zamanda musluklar açılarak sıvı yükseklikleri eşitlenebilir. Bu sayede farklı kottaki bir gemiyi daha aşağı ya da yükseğe çıkarabiliriz. Ayrıca Panama özelinde kanal yapılmadan önce ve kanal yapıldıktan sonra ticaret gemilerinin hem hız hem de maliyet olarak avantajlarını hesaplayıp çizelge üzerinde göstereceğiz. Hedeflenen Kanal İstanbul projesinin ülkemize ne denli katkısı olacağı hakkında öngörüde bulunacağız.

BEKLENEN SONUC: Bu proje, öğrencilere bilimsel araştırma yapma ve keşfetme becerileri kazandırmak için harika bir fırsat sunuyor. Ayrıca, Panama Kanalı örneği sayesinde bileşik kaplardaki sıvı yüksekliği eşitlenmesi prensibinin pratik uygulamasını da öğreniyorlar. Bu proje, öğrencilerin okuma ve merak etme isteği uyandırarak, araştırma ve sorgulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Ayrıca, projenin bölge ekonomisine ve dünya ticaretine olan katkısını araştırarak, öğrencilerin bu alanda farkındalıklarını artırmaları ve ilgilerini çekmeleri sağlanacak. Bu sayede, ülkemizde benzer projelerin yapılması konusunda farkındalık yaratılacak ve tartışmalar başlatılacaktır. Tüm bu faaliyetlerin

Proje Adı Ne isimize yarayacak ?
Yürütücü Adil SARI
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Matematik dersinin gerçek hayatta kullanımının önemini vurgulamak, matematigin eglenceli ve faydalı yönlerini kesfetmek ve matematik dersindeki "Bu bizim ne isimize yarayacak?" sorusunu cevaplamak.

PROJE YÖNTEMI: Matematigin yardımcı oldugu alanlar arastırılır. Mühendislik, mimarlık, tıp, biyoloji, fizik, günlük hayatta matematigin kullanıldıgı basit hesaplamalar, indirimler, kredi faizleri vb. gibi alanlarda matematigin ne sekilde kullanıldıgı arastırılıp raporlastırılacaktır. Insan anatomisinde, bitkilerin yapısında, dünyamızın içinde bulundugu günes sisteminde matematigin ne sekilde var oldugu arastırılıp raporlastırılacaktır. Bu bilgiler geçmis çalısmalar ile analiz edilip matematigin hayatın her alanında ne sekilde bulundugu görülecektir.

BEKLENEN SONUC: Matematik dersinin sıkıcı oldugu düsüncesini yıkarak, matematigin eglenceli yönlerini kesfetmek ve ögrencilerin matematigi günlük yasamlarında nasıl kullandıklarını göstermek hedeflenmektedir. Bu proje sayesinde matematigin sadece akademik bilgi yönü degil, aynı zamanda birçok alanda uygulanabilirligi ve faydaları da ortaya konulacaktır. Böylece hayatın her alanında matematigin önemi vurgulanacak ve matematik olmadan birçok seyin açıklanamaz ve eksik kalacagı anlatılacaktır.


Proje Adı Oyunlarla Trigonometri
Yürütücü Rezzan Akpınar
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Proje ögrencilere matematigin sadece sıkıcı bir konu olmadıgını, aksine eglenceli ve ilginç bir konu olabilecegini göstermeyi hedeflemektedir. Ayrıca ögrencilerin matematige karsı olan önyargılarını yıkarak, matematikle ilgili olumlu bir tutum gelistirmeleri amaçlanmaktadır. Proje, özellikle trigonometri konusunda ögrencilere daha ayrıntılı bilgi vererek, bu konuyu anlamalarını ve sevmelerini saglamayı hedeflemektedir.

PROJE YÖNTEMI: Projenin materyal kısmında, üç adet mekanizma, kablo ve ampullerden olusan bir elektrik devresi ve arka planda bir tablo yer almaktadır. Proje uygulaması sırasında ögrenciler, sol kısımda bulunan sütunda yer alan trigonometri sorularına cevap vermelidirler. Ögrenciler, ögretmenin verdigi talimatlar dogrultusunda kabloyu sorunun yanında yer alan cevapların bulundugu sütunlardan birine baglayarak dogru mekanizmayı seçmelidirler. Eger seçilen mekanizma dogru ise, yanındaki ısık yanar ve ögrenciler soruyu dogru cevaplamıs olurlar. Yanlıs bir mekanizma seçilirse ısık yanmaz ve ögrenciler dogru cevabı bulana kadar denemeye devam ederler.

BEKLENEN SONUC: Proje ögrencilerin trigonometri konusuna olan önyargılarını yıkarak matematigi eglenceli ve anlasılır hale getirecektir. Projede kullanılan somut materyal ve uygulanan etkinlikler sayesinde ögrencilerin trigonometri konusundaki bilgileri kalıcı hale gelir ve ögrenmenin keyifli bir deneyim oldugunu kesfederler. Projede kullanılan nesne, ögrencilerin sürekli olarak aktif bir sekilde dersin içinde yer almasını saglar ve ögrenme sürecine daha fazla dahil olmalarına yardımcı olur. Bu sayede ögrenciler, sadece dinleyici olarak kalmak yerine ögrenmeye katkıda bulunarak konuya daha hakim hale gelirler. Projede aynı zamanda tüm ögrencilerin bir arada olması, birbirleriyle etkilesim halinde olması ve beraber eglenerek ögrenmeleri, sosyalduygusal gelisimlerini olumlu yönde etkiler. Bu da sınıf içinde isbirligi, dayanısma ve iletisim becerilerinin gelismesine yardımcı olur. Sonuç olarak, bu proje ile ögrencilerin matematige olan ilgileri artar, trigonometri konusunda daha güçlü bir temel olustururlar ve ögrenme sürecinde daha aktif ve katılımcı hale gelirler. Ayrıca projenin etkisi sadece matematik dersiyle sınırlı kalmaz, ögrencilerin genel olarak ögrenme motivasyonlarını ve sosyal-duygusal gelisimlerini de olumlu yönde etkiler.


Proje Adı Akıllı Kilit Kasa Projesi
Yürütücü Havva Demirer
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 3
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Akıllı kilit kasa projesi, ev veya ofis gibi yerlerde bulunan kasaların kullanımını daha da güvenli hale getirerek, kullanıcıların kisisel esyalarını daha iyi koruyup, saklamalarını ve kullanmalarını kolaylastırmayı hedefler.

PROJE YÖNTEMI: "Projede kullanılacak olan malzemeler arasında Arduino UNO, LCD, Keypad 4x4, 10K potansiyometre, 220K direnç, LED, Jumper ve Servo motor yer almaktadır. Kasa seklindeki düzenege keypad yerlestirilecek ve jumper aracılıgıyla Arduino baglantısı saglanacak. Önceden belirlenmis sifre dogru bir sekilde keypad üzerinden girildigi takdirde, Servo motor çalısacak ve kasa açılacaktır. Eger yanlıs sifre girilirse, dogru sifrenin girilmesi istenecektir. Ardunio üzerine yerlestirilecek olan diger malzemeler (potansiyometre, direnç, led) gerekli devre seması ve kodlama kullanılarak düzenek hazırlanacaktır. Böylece, dogru sifre girildigi zaman keypad aracılıgıyla servomotor çalısacak ve akıllı kasa açılacaktır. Bu proje, kullanıcılara daha güvenli bir saklama alanı sunarken, projede kullanılan malzemeler ve kodlama ile birlikte, bir Arduino projenin nasıl hazırlanacagına dair pratik bir örnek teskil etmektedir."

BEKLENEN SONUC: Akıllı kilit kasa sistemi, geleneksel kasaların mekanik anahtarlarına alternatif olarak elektronik sifreleme sistemi kullanarak kasanın açılmasını saglar. Bu sayede, fiziksel bir anahtar tasımak gerekmez ve kasayı açmak için sifre girilmesi yeterlidir. Ayrıca, akıllı kilit kasa sistemi sayesinde kasanın açılıp kapanma islemi kaydedilerek takip edilebilir hale gelir. Bu düzenek, hem güvenligi artırır hem de kullanım kolaylıgı saglar. Kullanıcılar, belirlenen sifreyi keypad üzerinden girerek kasayı açabilir ve aynı sekilde tekrar kapatırken de sifre girilmesi gerekmektedir. Bu sayede, esyalar daha güvenli bir ortamda saklanır ve izinsiz erisimler önlenebilir.


Proje Adı Bestelenmis Türkçe Siirler
Yürütücü Kamile Erol
Proje Süresi 24.10.2023 ~21.05.2024
Öğrenci Sayısı 4
Proje Bilgileri PROJE AMACI: Bu projenin amacı, sözlü ve yazılı Türk edebiyatındaki sevilen siirlerin bestelenerek günümüze kadar gelip gelmediklerinin tespit edilmesi ve bu sayede müzikle edebiyat arasındaki sıkı bagı kuvvetlendirmektir.

PROJE YÖNTEMI: Günümüzdeki gençlerin edebiyata olan ilgisi azalmakta, aksine agır anlamlar tasıyan sarkı sözleri gibi popüler kültürün parçası olan unsurlara olan ilgileri artmaktadır. Bu durum ögrencilerin siirden çok müzikle ilgilenmelerine yol açmaktadır. Bu nedenle, bu projenin amacı, edebiyat ve müzik arasındaki sıkı bagı kuvvetlendirmek ve gençlerin edebiyata olan ilgisini artırmaktır. Bu arastırma, Türk edebiyatı tarihindeki sözlü ve yazılı birçok siirin günümüze kadar bestelenerek ulastıgı eserlerin tespit edilmesi üzerine yogunlasacaktır. Edebiyatımızın ilk dönemlerinden günümüze kadar kronolojik olarak bestelenen siirler, edebiyat siteleri, edebiyat tarihi kitapları ve siir antolojileri gibi kaynaklar kullanılarak tarama yöntemiyle belirlenecektir. Böylece, müzik ve edebiyat arasındaki iliski netlestirilecek ve bu iliskiyi daha iyi anlayabilmek için örnekler sunulacaktır.

BEKLENEN SONUC: Bu projeden beklenen temel sonuç günümüzdeki gençlerin edebiyata olan ilgisizligine bir çözüm sunmak ve ögrencilerin müzik ve edebiyatın birbirleriyle nasıl iç içe oldugunu kesfetmelerine yardımcı olmaktır. Sairlerin yazdıgı siirlerin müzikle nasıl uyum içinde oldugu, duyguların zamansız oldugu, geçmis dönem sairlerinin günümüzde nasıl hala ruhumuza dokundugu gibi konular arastırılacak ve ögrencilerin bu konularda bilgi sahibi olmaları saglanacaktır. Bu arastırmanın sonucunda, ögrencilerin edebiyata, saire ve siire olan ilgilerinin artması hedeflenmektedir. Projenin aynı zamanda Türk edebiyatının önemini vurgulaması ve sairlerin yaratıcılıklarının takdir edilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede ögrencilerin müzikle edebiyat arasındaki baglantıyı kesfetmeleri ve edebiyata olan ilgilerini artırmaları beklenmektedir.
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.01.2024 - Güncelleme: 27.02.2024 09:04 - Görüntülenme: 244
  Beğen | 0  kişi beğendi